30. september 2012

Sund Konfekt


Jeg elsker sødt og kager. Men det betyder desværre også at man får for meget sukker og fedt. Derfor har jeg prøvet at lave disse lækre snacks uden hverken sukker eller fedt. Det eneste de består af er tørret frugt og olie.


Jeg lavede nogle med ananas og abrikoser (dem med chokoladeovertræk og kokos)
Og så lavede jeg nogle med tranebær (dem uden)
De smager rigtig godt, og slukker sukkertrangen uden man får ædeflip af slik og kage.

Ananas og Abrikos kugler 
Til ca. 20 kugler
 - 25 g tørret ananas
 - 40 g dadler
 - 25 g soltørret abrikoser
 - 25 g kokosmel
 - 1 spsk kokosolie eller en smagsneutral olie
 - 50 g mandler

Tranebær kugler 
 - 25 g tørret tranebær
 - 40 g dadler
 - 40 g kokosmel
 - 2 tsk olie
 - 50 g mandler

Det hele blendes i en foodprocessor, så den bliver til en ensartet masse.
Form dem til kugler og overtræk med god kvalitetschokolade (70 %) eller andet du har lyst til at pynte dem med.
Man kan bruge lige de tørret frugter man selv synes. Jeg skal også have lavet nogle med blåbær og nogle med mango.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar