1. maj 2012

Patchwork tæppe

Mit seneste projekt har været at lave et vattæppe, af alle de forskellige stykker stof vi havde liggende herhjemme. Nogle af dem er fra nogle mit tøj som barn, gamle pudebetræk og gardiner. Næsten alle stofferne har en betydning for mig fra min barndom. Derfor var dette projekt rigtig dejlig for mig. Og jeg er rigtig glad for resultatet. 



Tæppet består af 70 små tern, ensfarvetstof til baggrund, pladevat og pipingbånd i kanten, der giver tæppe en bedre helhed. 

Først har jeg klippet alle de 70 stykker stof ca. 25x25 cm og derefter sat dem sammen, først en række afgangen og derefter satte jeg rækkerne sammen en efter en. 
Så riede jeg pladevat på den side med ternene på, så man ikke kan se det. 

Derefter syer man de to sidder sammen ligesom et pudebetræk, men man må ikke sy den helt sammen, der skal være et hul til at vende tæppet i, som skal syes sammen i hånden bagefter. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar