25. december 2013

Juleaften - Christmaseve

Dagen derpå - jeg super mæt og sidder og forsøger at frembringe en smule løbelyst så jeg kan komme ud og løbe små 9 km i mit nye løbetøj :D 

Lillejuleaften og står på pyntning af juletræ, konfekt lavning og risengrød så vi har til risalamande til juleaften.

Vanilla cookies with almonds

Specie cookies.
Konfekt med Appelsinmarcipan, nougat og overtrukket med hvid chokolade
Orangemarcipan with nougat and white chocolate.

Min elskede julenisse - i stedet for sokker - lavet af min farmor.
A homemade 'nisse' made of my grandmother on my fathers side. We used it instead of socks. 

Hjemmelavede julepynt - perler på ståltråd
Homemade christmas deco to the tree.
Hjemmelavet lakridssnaps - ikke min kop the, men det hører julen til (:
Homemade 'liquorice snaps' it is strong - but it belongs to christmas

Rosiner, kokosmel og resterne i chokoladeskålen, blev lige til små rosinklatkager
Raisin and kokosnutflour in the last chocolate - made to small cookies. 
Mere konfekt.
More christmas chocolate/marcipan.
Juleaftensdag tilbringer vi altid hos nogle gode venner, hvor vi spiser lidt mad og udveksler gaver.
On the day of christmaseve we visit our friends and exchange presents. 

Til julebordet hører altid en masse decorationer. Her er en lille guide til hvordan jeg lavede servietterne som juletræer på vores julebord. 

Man skal bruge enten 1 stor eller to små servietter. Bøj spiserne opad - således de ligger forskudt.
How to make the table napkin on our christmastable
Når alle spidserne er bøjet opad

Fold siderne ind så der kommer en spids og så har du et juletræ til juletallerkenen.
Christmasnapkin like a christmastree. 

The christmastable and tree
Julefadet fyldt med det bedste julegodter.
Christmascandy 

Hundens jul hander om at rode mest!!
The dog just wants to play with the paper and make a mess.... 

Today at 1. christmasday we always have a big dinner with friends and good food in the evening.
I hope you alle had an amazing christmas and a happy new year. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar